Magazynowanie w czasie remontu

Czy wiecie, na jakim etapie najczęściej cierpią materiały w procesie budowlanym? Podczas transportu i niewłaściwego przechowywania! Niedokładne przekładanie z miejsca na miejsce, niechlujne układanie w magazynach, nieodpowiednie zabezpieczenie – to tylko niektóre z głównych przyczyn uszkodzeń często kosztownych materiałów.

Wykończenie mieszkania jest inwestycją na lata, która potrafi pochłonąć spore fundusze. Zajmujemy się tym zaledwie kilka razy w życiu, więc wybór najbardziej odpowiednich materiałów do wymarzonych czterech kątów jest trudną decyzją – ale i nie ostatnią. Co zrobić z nabytymi materiałami w czasie pomiędzy zakupem a wykonywanymi pracami? Jak magazynować mniejsze lub delikatne przedmioty, a jak większe gabarytowo elementy? Ekipa z Perfect Construction dobrze się na tym zna i dzieli swoimi codziennymi doświadczeniami! To firma zajmująca się kompleksowym wykończeniem mieszkań pod klucz, która w podstawowym zakresie usług zapewnia zarówno zakup, jak i magazynowanie oraz transport wszystkich materiałów.

Ekonomiczność i organizacja

Aby wybrać właściwą powierzchnię magazynową, należy zacząć od inwentaryzacji. Powinno się zwrócić na to uwagę już przed rozpoczęciem zakupów, więc dokładny  projekt to podstawa. W ten sposób na półmetku gromadzenia zaopatrzenia nie zaskoczy nas brak miejsca w małym magazynie lub po zakończeniu zakupów nie zostaniemy ze zbyt dużą, drogą  powierzchnią wypełnioną w niewielkiej części.

Właściwą organizację docenimy także w późniejszym etapie prac, kiedy dobrze zaplanowane magazynowanie i transport będą kolejno współgrać z postępem prac. Co więcej, przy wyborze miejsca przechowywania nie można zapomnieć o takich czynnikach, jak odległość od miejsca remontu oraz możliwość swobodnego odbierania z rzeczy z magazynu w trakcie robót.

Właściwe warunki

Materiały wykończeniowe i budowlane, niezależnie czy większe, czy mniejsze, powinny być przechowywane w suchym pomieszczeniu. Jeśli korzystamy z profesjonalnego magazynu, najlepiej, aby nie posiadał on okien – przy dłuższym wystawieniu na działanie promieni słonecznych na niektórych produktach mogą pojawić się odbarwienia.

Nie bez znaczenia jest opakowanie poszczególnych materiałów. Producenci zazwyczaj zabezpieczają swoje towary tak, aby nie uległy zniszczeniu w transporcie, ale bardziej delikatne przedmioty warto dodatkowo zabezpieczyć: lustra i polakierowane elementy mebli polecamy zawinąć w dodatkową folię lub chociażby koc, na szczególną troskę zasługują też  materiały ceramiczne, takie jak płytki.

Co może pójść nie tak?

Czasami magazynowanie oraz transport, mimo najlepszych chęci, mogą przysporzyć sporo kłopotów. Delikatniejsze materiały są oczywiście pierwszym kandydatem do niechlubnego załapania się na listę strat podczas transportu i magazynowania. Jeśli nie zostaną odpowiednio zapakowane i zabezpieczone, a także jeśli użyjemy niewłaściwych środków podczas transportu, może spotkać nas niemiła niespodzianka w postaci potłuczonych kafelek, nadłamanych mis umywalek, połamanych paneli i listew czy stłuczonych luster (poza minutami złości i stratami finansowymi to ostatnie ponoć przynosi pecha - nie polecamy ;)).

Podobnie z magazynowaniem, przy zbyt dużej wilgoci nawet w ciągu kilku tygodni przechowywania  drewniane elementy zabudowy mogą potrzebować odnowienia jeszcze zanim trafią do nowej kuchni, a kosztowne zaprawy i kleje potrafią ulec zniszczeniu lub stracić swoje właściwości.

Zaufaj doświadczeniu

Nie musimy być specjalistami w każdej dziedzinie, aby wszystko co sobie zaplanujemy zostało zrealizowane na najwyższym poziomie. Wybierając kompletną usługę firmy Perfect Construction możemy uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji i wpadek przy transporcie i przechowywaniu materiałów remontowych: całe przedsięwzięcie jest nie tylko ubezpieczone, ale co najważniejsze prowadzone przez doświadczonych koordynatorów oraz specjalistów ze sporym zapleczem magazynów, samochodów przewozowych i wiedzy.